REGULAMIN (SUBSKRYPCJA SALONU)


Dziękujemy za korzystanie z SalonManager! Niniejszy Regulamin korzystania z usług SalonManager (dalej „Regulamin”) opisuje Twoje prawa i obowiązki jako klienta naszych usług.

Umowa zawierana jest pomiędzy Salon Manager ApS a Salonem. Jeśli uzyskujesz dostęp do usług lub z nich korzystasz w imieniu swojej firmy, oświadczasz, że jesteś upoważniony do zaakceptowania niniejszej Umowy w imieniu swojej firmy, a wszystkie odniesienia do „Ciebie” odnoszą się do Twojej firmy.

Niniejsza Umowa umożliwia salonom zakup subskrypcji online. Obowiązuje ona od daty wejścia w życie dla pierwszego zakupu oraz dla wszystkich kolejnych, które odwołują się do tej Umowy. Każda Usługa jest świadczona na zasadzie subskrypcji na okres określony w zamówieniu.

Zmiany w Umowie: Firma może od czasu do czasu modyfikować niniejszą Umowę. O ile nie określono inaczej, zmiany wchodzą w życie przy odnowieniu aktualnej subskrypcji Klienta. Firma dołoży wszelkich starań, aby poinformować Klienta o zmianach poprzez konto, e-mail lub inne środki komunikacji. Dalsze korzystanie z usług po wejściu w życie nowej wersji Umowy oznacza jej akceptację. Jeśli Klient nie akceptuje zmian, może zakończyć subskrypcję i uzyskać zwrot opłaty za niewykorzystaną część okresu.

AKCEPTUJĄC NINIEJSZĄ UMOWĘ LUB KORZYSTAJĄC Z USŁUG, ZGADZASZ SIĘ NA WSZYSTKIE POSTANOWIENIA NINIEJSZEJ UMOWY. JEŚLI NIE AKCEPTUJESZ UMOWY, NIE KORZYSTAJ Z USŁUG. KAŻDA ZE STRON ZGADZA SIĘ, ŻE NINIEJSZA UMOWA MA MOC PRAWNĄ.

  1. USŁUGI SALONMANAGERa
    1. Na warunkach niniejszej Umowy i przez okres subskrypcji wskazany w zamówieniu, Firma dołoży starań, aby świadczyć Klientowi Usługi zgodnie z Umową. Podczas rejestracji Klient określi nazwę użytkownika i hasło administratora dla konta Firmy.
    2. Jeśli Klient otrzyma dostęp, może korzystać z Usług zgodnie z niniejszą Umową.
  2. OGRANICZENIA I OBOWIĄZKI
    1. Bezpośrednie lub pośrednie: inżynieria wsteczna, modyfikacja, tłumaczenie lub tworzenie dzieł pochodnych oprogramowania/usług;
    2. Klient oświadcza i gwarantuje, że będzie korzystać z Usług zgodnie z Umową oraz obowiązującym prawem. Zobowiązuje się także zabezpieczyć Firmę przed wszelkimi roszczeniami wynikającymi z niezgodnego użycia usług. Firma może monitorować korzystanie z usług i zablokować ich użycie, jeśli uzna je za niezgodne z niniejszą Umową.
    3. Klient odpowiada za sprzęt i usługi pomocnicze niezbędne do korzystania z Usług (np. modemy, serwery, oprogramowanie itp.), chyba że dostarczono inne postanowienia. Klient odpowiada także za bezpieczeństwo konta, hasła i danych.
    4. Obie strony zobowiązują się do przestrzegania przepisów RODO. Strony uznają, że:
      1. Firma przetwarza dane osobowe w imieniu Klienta jako podmiot przetwarzający, a Klient jako administrator;
      2. Dane mogą być przekazywane poza UE w celu świadczenia usług i realizacji Umowy.
    5. Firma może zawiesić usługę lub usunąć treści, które naruszają Umowę. W miarę możliwości poinformuje o tym Klienta, chyba że będzie to wymagało natychmiastowej reakcji ze względów prawnych lub bezpieczeństwa.
  3. POUFNOŚĆ I PRAWA WŁASNOŚCI
    1. Strony mogą ujawniać informacje poufne. Odbiorca zobowiązuje się je chronić i nie udostępniać osobom trzecim. Obowiązek zachowania poufności trwa przez 5 lat od zakończenia korzystania z usług.
    2. Ograniczenia te nie mają zastosowania, gdy: (a) informacje są publiczne, (b) były znane przed ich otrzymaniem, (c) zostały ujawnione przez osobę trzecią zgodnie z prawem, (d) zostały opracowane niezależnie, (e) muszą być ujawnione z mocy prawa.
    3. Strony mogą ujawniać dane poufne w ograniczonym zakresie: (a) na żądanie sądu lub organu, (b) w celu dochodzenia roszczeń, (c) poufnie – doradcom prawnym, bankom itp., (d) w przypadku fuzji/przejęcia, (e) w sytuacjach awaryjnych.
    4. Firma zachowuje pełne prawa do usług, oprogramowania, wszelkich ulepszeń i technologii powstałych w związku z usługami.
    5. Firma ma prawo analizować dane w celu ulepszania usług i technologii.
  4. PŁATNOŚCI
    1. Klient zapłaci opłaty zgodnie z wybranym planem subskrypcji. W przypadku błędnego naliczenia opłat, należy skontaktować się z Firmą w ciągu 30 dni od daty faktury.
    2. Płatność następuje w ciągu 14 dni od daty faktury. Niezapłacone należności mogą podlegać opłacie w wysokości 100 PLN miesięcznie do czasu uregulowania całości zaległych faktur. Klient odpowiada za wszystkie podatki, z wyjątkiem podatków od dochodu Firmy.
  5. ODNOWIENIA, OKRES OBOWIĄZYWANIA I ROZWIĄZANIE UMOWY
    1. Umowa obowiązuje od daty wejścia w życie i pozostaje w mocy do jej rozwiązania. Automatycznie wygasa z końcem subskrypcji lub na warunkach sekcji 5.2. Każdy okres subskrypcji odnawia się automatycznie.
    2. Każda ze stron może rozwiązać Umowę, jeśli druga strona naruszy jej warunki i nie usunie naruszenia w ciągu 30 dni. Klient zapłaci za usługi do ostatniego dnia ich świadczenia. Po rozwiązaniu, dane Klienta będą dostępne do pobrania przez 30 dni. Po tym okresie Firma może je usunąć. Sekcje dotyczące płatności, poufności i ograniczeń odpowiedzialności obowiązują także po zakończeniu umowy.
  6. OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
    NIEZALEŻNIE OD OKOLICZNOŚCI, ŻADNA ZE STRON NIE PONOSI ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA SZKODY POŚREDNIE, SZCZEGÓLNE, UBOCZNE, ANI PRZEKRACZAJĄCE KWOTĘ OPŁAT ZAPŁACONYCH PRZEZ KLIENTA W CIĄGU 12 MIESIĘCY POPRZEDZAJĄCYCH ZDARZENIE BĘDĄCE PODSTAWĄ ROSZCZENIA.

Poziom dostępności usług (dotyczy tylko planu Enterprise)

Dostępność usług
Usługi będą dostępne w 99,9% w skali miesiąca, w tym w święta i weekendy oraz podczas planowych prac konserwacyjnych. Jeśli Klient zażąda konserwacji w tych godzinach, okresy te nie będą liczone do dostępności.
Zaplanowany czas konserwacji to 9:00–18:00. Możemy go rozszerzyć z jednodniowym wyprzedzeniem. W razie konieczności nieplanowanej konserwacji dołożymy starań, aby Cię poinformować.

Umowa powierzenia przetwarzania danych
Niniejsza Umowa zawiera standardowe klauzule umowne UE (dla podmiotów przetwarzających).

  1. Szczegóły przetwarzania. Szczegóły dotyczące roli Spółki jako podmiotu przetwarzającego dane osobowe na mocy Umowy przedstawiono poniżej:
    1. Przedmiot przetwarzania danych osobowych: Świadczenie Usług przez Spółkę na rzecz Klienta.
    2. Czas trwania przetwarzania danych osobowych: Okres obowiązywania Umowy oraz wszelki okres po jej zakończeniu, aż do momentu usunięcia Danych Klienta przez Spółkę.
    3. Charakter i cel przetwarzania danych osobowych: Umożliwienie Klientowi korzystania z Usług, a Spółce – ich świadczenia oraz realizacji innych zobowiązań określonych w Umowie.
    4. Kategorie danych osobowych: O ile Dane Klienta zawierają dane osobowe, mogą one obejmować dane identyfikacyjne użytkowników końcowych, dane organizacyjne, a także dokumenty, obrazy i inne treści lub dane w formie elektronicznej, przechowywane lub przesyłane przez Użytkowników Końcowych za pośrednictwem Usług.
    5. Podmioty danych: O ile Dane Klienta zawierają dane osobowe, mogą one dotyczyć Użytkowników Końcowych Klienta, jak również osób współpracujących lub dzielących się informacjami z tymi użytkownikami.
  2. Zastosowanie. Niniejsze DPA ma zastosowanie w następujący sposób:
    1. Standardowe Klauzule Umowne UE mają zastosowanie do danych przetwarzanych w ramach Usług, zgodnie z definicją zawartą w Umowie, oraz przyszłych wariantów Usług; oraz
    2. „Aneks GDPR” załączony jako Załącznik B ma zastosowanie wyłącznie w zakresie wymaganym przez prawo UE o ochronie danych i wejdzie w życie 25 maja 2018 r.
  3. Skutki DPA. Jeżeli jakiekolwiek postanowienie niniejszego DPA jest sprzeczne z postanowieniem Umowy, obowiązuje niniejsze DPA. Umowa pozostaje w mocy i nie ulega zmianie, z wyjątkiem modyfikacji wprowadzonych przez to DPA. Niniejsze DPA oraz Standardowe Klauzule Umowne UE wygasają automatycznie wraz z wygaśnięciem lub rozwiązaniem Umowy.

Standardowe Klauzule Umowne UE (podmioty przetwarzające dane)
Do celów art. 26(2) Dyrektywy 95/46/WE dotyczącej przekazywania danych osobowych do podmiotów przetwarzających dane w krajach trzecich, które nie zapewniają odpowiedniego poziomu ochrony danych.

Obowiązki po zakończeniu świadczenia usług przetwarzania danych osobowych

  1. Strony uzgadniają, że po zakończeniu świadczenia usług przetwarzania danych, Importer Danych i Podprocesor, zgodnie z wyborem Eksportera Danych, zwrócą wszystkie przekazane dane osobowe oraz ich kopie lub zniszczą wszystkie dane osobowe i poświadczą Eksporterowi Danych, że tak uczynili – chyba że obowiązujące przepisy prawne nakładają na Importera Danych obowiązek zachowania części lub całości danych. W takim przypadku Importer Danych zapewnia zachowanie poufności przekazanych danych osobowych i zobowiązuje się do zaprzestania ich aktywnego przetwarzania.
  2. Importer Danych i Podprocesor zapewniają, że na żądanie Eksportera Danych i/lub organu nadzorczego, udostępnią swoje obiekty przetwarzania danych do audytu środków określonych w powyższym punkcie.

Eksporter Danych
Eksporterem Danych jest Klient będący stroną Umowy, zmodyfikowanej przez DPA.

Importer Danych
Importerem Danych jest Salon Manager ApS („Spółka”), dostawca usług w zakresie bezpieczeństwa dokumentów dla firm. Spółka udostępnia stronę internetową, oprogramowanie oraz aplikacje mobilne umożliwiające użytkownikom zabezpieczanie, ochronę i śledzenie plików po ich wysłaniu. Usługi Spółki są również dostępne za pośrednictwem interfejsów API (Application Programming Interfaces).

Podmioty danych
Przekazywane dane osobowe dotyczą użytkowników końcowych Eksportera Danych oraz jego podmiotów powiązanych, w tym pracowników, konsultantów i wykonawców Eksportera Danych, a także osób współpracujących lub dzielących się informacjami z tymi użytkownikami za pośrednictwem usług Importera Danych.

Kategorie danych
Przekazywane dane osobowe dotyczą informacji identyfikujących użytkowników końcowych oraz danych organizacyjnych, a także dokumentów, obrazów i innych treści lub danych w formie elektronicznej, przechowywanych lub przesyłanych przez użytkowników końcowych za pośrednictwem usług Importera Danych.

Operacje przetwarzania
Przekazywane dane osobowe będą podlegały następującym podstawowym czynnościom przetwarzania (należy określić):

Zakres przetwarzania.
Zakres i cele przetwarzania danych osobowych Eksportera Danych opisane są w DPA, do którego załączono niniejsze Klauzule, a także w Umowie między Eksporterem a Importerem Danych.

Okres przetwarzania.
Okres przetwarzania danych będzie zgodny z okresem wskazanym w obowiązującej Umowie.

Usunięcie lub zwrot danych.
Po wygaśnięciu lub rozwiązaniu Umowy, Importer Danych zobowiązuje się do usunięcia lub zwrotu danych osobowych Eksportera Danych z usług Importera, zgodnie z warunkami Umowy.